Mulig overdose

Er ei 18 år gammel jente som er redd! Tok 7g pamol, 480mg concerta, 800mg fontex, 960mg tolvon og 500 mg voltaren! Hversåsnill svar, ringer gifttelefonen og de sa det var farlig Dose og at jeg må ringe 113 men sliter psykisk så tørr ikke, hva skal jeg gjøre!! 🙁

Kvinne, 18 år fra Oppland
Hvis du har kontaktet giftinformasjonen og fått beskjed om at du bør søke hjelp kan ikke vi vi gi deg noe annet råd enn det du allerede har fått. Hvis du ikke tør å ringe 113 selv kan du kanskje få formidlet til noen andre at du trenger hjelp slik at de kan ringe for deg. Ikke alle tablettene du har tatt er like farlige med tanke på eventuell overdose, men kombinasjonen kan være svært belastende for indre organer. Dette kan bli smertefullt for deg og jo fortere du får hjelp jo bedre er det. Vi vil også tipse deg om at hvis du sliter psykisk, og akutt trenger noen å snakke med, så finner du en oversikt over en rekke hjelpetilbud her.