Extacy

Hei. Jeg lurer på hvor lenge extacyrus varer. Hvis man tar bare en pille. Er det noe man kan gjøre for å få det raskere ut av kroppen?

Kvinne, 16 år fra Oslo
Hvor lenge du vil ha rusvirkning av en ecstasytablett vil avhenge av mengde og type virkestoff som er i tabletten. Vanligvis har MDMA (viktigste virkestoff i ecstasy) virketid på 4-8 timer, men det er viktig å være klar over at tabletter kjøpt illegalt også kan inneholde andre stoffer med annen virketid. Du kan lese mer i vår brosjyre om ecstasy.
Det er ingenting du kan gjøre for å få rusmidler raskere ut av kroppen, det tar den tiden det tar.