Brystsmerter etter røyking av hasj

cannabis bildeHei! Jeg er ei jente på 16 som røyket med min venn i går, og det gikk over styr! Det vi røyka var veldig sterkt, og vi ble enige før vi begynte å røyke at vi skulle bli »balle». Men etter en stund fikk vi en type angst ganger 1000. Var så vidt at vi klarte å gå, og når vi snakka var det bare mumling. Klarte ikke å ta av meg kledene eller sminka før jeg la meg til sengs. Men i dag har jeg fått vondt i brystet mitt etter denne episoden. Har du en naturlig forklaring på hvorfor?

Kvinne, 16 år fra Møre og Romsdal.
Hvilke skader hasjbruk kan gi er avhengig av flere ting; mengde og hyppighet på bruk, samt brukerens individuelle sårbarhet for stoffet.
Hvis dere har røyket sterkt stoff er det nok grunnen at du hadde vondt i brystet dagen etterpå. Vi håper at du føler deg bedre nå, hvis ikke bør du oppsøke helsesøster på skolen eller fastlegen din.
Cannabisrøyking kan medføre skader i luftveier, det er en av de fysiske komplikasjonene ved bruk over tid. Du kan lese mer her: brosjyre om cannabis.