Private behandling

rustlf-logo 75x67Lurer på om det finnes steder i Norge som tilbyr behandling for noen måneder? Dette trengs i påvente av å få plass på en utredning som vil finne sted i januar/februar 2014 på Hjellestad Klinikken. Er pr idag Lar pasient. Stedene kan også være av privat karrakter hvis dette er aktuelt.

Mann, 32 år fra Hordaland
Du finner en oversikt over behandlingssteder som har avtale med det regionale helseforetak (f.eks. Helse sør-øst) på sidene til Fritt sykehusvalg. Der kan du søke på ulike typer rusproblematikk og ulike steder. Du finner en oversikt over ventetider og en pasientrådgivertelefon du kan spørre til råds om kvalitetsmarkører og rettigheter osv.
Når det gjelder private klinikker hvor man betaler selv, har vi ikke en tilsvarende oversikt over det. Men noen eksempler er Alfaklinikken og Mestringshusene. Vi vil anta at de har prislister liggende på nettet, eller at du kan få dette ved å kontakte dem.