Pappa var narkoman

blue-question-markHei, jeg bare lurer på hva jeg skal gjøre med min pappa, han var narkoman. Han starten da jeg gikk i 3 klasse til jeg gikk i 6 og var helt rein, så begynte han pån igjen da jeg gikk i 8 klasse. Men nå er han rein. Men jeg føler at jeg ikke kan snakke ordentlig med han, jeg får bare ikke de vonde tankene ut av hodet mitt, jeg har skrevet så mange brev til han, men aldri levert de. Hva skal jeg gjøre ?

Kvinne, 17 år fra Hedmark
Kanskje du kan levere noen av brevene, og se hvordan det føles og hvordan han responderer? Det kan jo være at han også har lyst til å snakke med deg om fortiden sin, men at han ikke vet om du ønsker det. Kanskje kan det være lettere å samle tankene om du snakker med noen andre voksne om dette, enten det er noen voksne du kjenner eller noen som jobber med å snakke med ungdom. Du kan for eksempel snakke med sosiallærer/helsesøster på skolen eller din nærmeste helsestasjon for ungdom. Du kan også ringe oss på 08588, vi har åpent hver dag mellom 11-19 (onsdager 10-21).
Om du tenker det hadde vært fint å snakke med pappaen din sammen med en tredjeperson, kan du/dere kontakte et familievernkontor. Familievernskontoret for Hedmark ligger på Hamar. Du trenger ingen henvisning dit, så det er bare å ringe og bestille time. Telefonnummeret dit er 466 17 130.