Hvor lenge ?

Hvor lenge sitter Rivotril i kroppen? Hvor mange tabletter kan man regne som en overdose når man tar rivotril og er sjansen stor for å dø av disse tablettene? Jeg  lurer også på om det er farlig å kombinere rivotril med alkohol? TRENGER SVAR FORT 🙂

Kvinne, 17 år fra Buskerud
Rivotril kan spores i blodet 1-3 dager og i urinen opptil en uke etter inntak. Hvor mange tabletter som skal til for å ta overdose avhenger av mange faktorer og er veldig forskjellig fra person til person. Det å blande rivotril med alkohol er ikke å anbefale da begge er rusmidler som sammen vil forsterke rusopplevelsen. Virkningen er alltid vanskelig å forutse. Dersom du har fått i deg noe du ikke vet helt hvordan kroppen vil tåle bør du raskest mulig oppsøke legevakt.