Er det overdose?

Hei! Jeg sliter med tannverk (ganen og den ene jekselen), og har derfor tatt noen tabletter for å dempe smerten litt. Søndag kl 21:45 ca, så tok jeg 1 Paracet på 500mg. Det var ingen virkning, så jeg tok en ny ca kl 00:00. Fikk sove til ca 03:00, da var smertene tilbake igjen. Så jeg tok 2 Paracet til rundt den tiden. Mandag ca kl 11-12, så tok jeg 1 Ibux 400mg og 1 Paracet 500mg. Mandag ca kl 23:00, så tok jeg 1 Ibumetrin 400mg og 1 Paracet 500mg. Så da er spørsmålet, er dette en overdose? Burde jeg kontakte lege, eller tror dere det går bra? Takk på forhånd 🙂

Kvinne, 20 år fra Sør-Trøndelag
Du spør om overdose, men vi er litt usikre på hva du legger i det ordet. Vi tenker det kan være like greit å informere om hvor mye som skal til for at man blir så forgiftet at man trenger legehjelp.
Hvis du opplever noen av de symptomene som er beskrevet under «Symptomer og kliniske tegn», bør du kontakte 113 eller ringe Giftinformasjonens døgnåpne vakttelefon på 22 59 13 00.
Toksisk dose ved inntak over mer enn en 4-timersperiode.
Voksne og barn > 6 år:
• Hvis inntaket strekker seg over inntil 24 timer: 150 mg/kg, men doser på totalt 12 gram regnes alltid som toksiske.
• Hvis inntaket strekker seg over 24-48 timer: 130 mg/kg per døgn, men doser på 10 gram per døgn regnes alltid som toksisk.
• Hvis inntaket strekker seg over mer enn 48 timer: 100 mg/kg eller mer per døgn, men doser på 7,5 gram per døgn regnes alltid som toksisk (3,4)
Symptomer og kliniske tegn på forgifning.
• 1. fase
De første 24 timer, gjerne uspesifikke symptomer som kvalme, brekninger, blekhet og trøtthet/sløvhet. Pasienten kan også være helt uten symptomer
• 2. fase
Starter vanligvis innen 1,5 døgn etter inntak, med begynnende kliniske tegn og laboratoriefunn på leverskade. Tiltagende smerter i øvre, høyre del av magen.
• 3. fase
Tiden med maksimal levertoksisitet, vanligvis i tidsrommet 3-4 døgn etter inntak. Fasen preges av leverkoma med koagulasjonsforstyrrelser, hypoglykemi og bevissthetspåvirkning. Akutt nyresvikt kan forekomme. Fatalt utfall gjerne dag 3-5.
• 4. fase
Normalisering av leverfunksjon hvis pasienten overlever den initiale skaden. Leverparametre normaliseres vanligvis innen 5-7 dager, men det kan ta lengre tid ved alvorlige forgiftninger.