Desperat

keyHei Jeg har en tanteunge på 17 år som sårt trenger hjelp,vet ikke hvor vi skal starte,men ser at han må bort fra plassen han bor på.er det noen plasser man kan søke inn ungdom som sliter psykisk og som er på god tur ut på kjøret.Han har nå drikket 14 helger på rad og fått juling 2 helger på rad..lettpåvirkelig er jo det største problemet,i tillegg har han AD/HD av sterkeste grad..Kan dere hjelpe oss..klarer ikke lenger å se på hvordan han lider

Mann, 17 år fra Oppland
Det er desverre lite vi kan gjøre utover å informere om mulige tilbud. Disse tilbudene er ikke nødvendigvis veldig nært geografisk, men det er steder med temmelig kort ventetid.
For mer informasjon om tilbud, kontakt fritt sykehusvalg for informasjon om: flere mulige behandlingsplasser,  retten til å velge hvor man vil behandles, ventetider, kvalitetssikring og rettigheter. Vi tenker også at det kunne være en mulighet å snakke med ADHD Norge om tanteungen din. Her finner du lokale kontaktpersoner i Oppland.
Da gutten er under 18, er barnevernet også en mulighet. Her er en del lenker du kan se på:
Om du som pårørende trenger informasjon om rettigheter, hjelp, og generelt om det å være pårørende, kikke gjerne på helsenorge.no sin portal for Pårørende – psykiske lidelser og rusproblemer.