rusavhengig

rustlf-logo 75x67Vet ikke om det kommer et spørsmål. Men jeg har ruset meg i snart 20 år. Kom fra alfa klinikken i slutten av april. 7 ukers opphold med møter og grupper. Det holdt en uke hjemme, å nå er det værre enn noen gang. Jeg føler jeg er i ferd med å gi slipp på det a4 livet som alle strever etter. Jeg ønsker det jo for meg selv. Alfa er en privat klinikk. Jeg betalte. Denne gangen har jeg ukke midlene til det. Jeg trenger hjelp snart.

Mann, 35 år fra Akershus
Det høres ikke ut som en god situasjon for deg og det er bra at du vil søke hjelp. Gjennom det offentlige hjelpeapparatet kan du få ulike typer behandling. Legen din kan henvise deg til et behandlingssted som passer for deg. På Fritt sykehusvalg finner du en oversikt over behandlingssteder som har avtale med de regionale helseforetakene (f.eks. Helse sør-øst). Her kan du søke på ulike typer rusproblematikk og ulike steder. Du finner en oversikt over ventetider og en pasientrådgivertelefon du kan spørre til råds om kvalitetsmarkører og rettigheter osv.