Hjelp ETTER avrusning

MynterHei.Jeg vet ikke om dette er rette stedet men vet ikke hvor henvende meg.Har en sønn som har vært på AVRUSNING men fikk kun 12 dager.Han har fått egen leilighet til slutt etter mye om og men,men nå begynner det bli kaldt ute og han står uten vintertøy.han har beg jobbe 3 ganger i uka på DELTA men han får 1200kr uka som skal gå til mat,og div ting som trengs i et hjem,men går jo ikke kjøpe tøy ut fra den summen.Han har søkt om LÅN for kjøp Vintertøy,men får jo ikke svar en gang.Han ringte meg på vei jobb i dag og da hørte jeg han frøys.Han må KRANGLE om alt,og VET at veien TILBAKE til Rusen er kort om han ikke snart får hjelp.Har heller ikke den ruskont han har krav på.tar han kont med sms f.eks en onsdag hender det veldig ofte at han ikke får svar føre mandagen uka etter.Og da er veien kort til rusen. HVA kan jeg gjøre for og hjelpe han??Mvh Veldig bekjmret mor.

Mann, 24 år fra Østfold
Det skjønner vi er en vanskelig situasjon både for deg og for din sønn. Om vi forstår riktig ønsker du at din sønn får økonomisk hjelp til å kjøpe seg vinterklær. Du sier han har søkt om lån, men at det tar tid. Vi tenker at det beste for han vil være å henvende seg til NAV sosial for å forhøre seg om økonomisk støtte. Her kan du lese mer om dette: https://www.nav.no/sosiale+tjenester/%C3%98konomisk+st%C3%B8nad+(sosialhjelp). Om han møter opp på et NAV-kontor eller ringer for å få en avtale, kan han få hjelp til å fylle ut en søknad om dette.
Det er også en mulighet å få tak i gratis klær. For eksempel på finn.no finnes det egne sider der man gir bort ting hvis man henter det: https://www.finn.no/finn/torget/resultat?SEARCHKEYNAV=SEARCH_ID_BAP_FREE. Det kan også være at for eksempel frelsesarmeen der dere bor har mulighet til å hjelpe han med en jakke.
Vi er usikre på hva du mener med ruskont han har krav på. Mener du ruskontakt? Sønnen din kan ta kontakt med NAV for å få en ruskonsulent. Hvis han bor i kommunal leilighet har han også mulighet til å få en booppfølger. For å få dette kan han ta kontakt med boligkontoret, NAV eller de som har tildelt han bolig.