Abstinenser etter langtidsbruk av Nobligan og Tramadol bruk

tabletter hviteHei gått på dette lenge men har sluttet da dette ikke hadde noen virkning på mine smerter, har vel gått på maks doser. Har nå kjempehøyt blodtrykk og puls, får hjelp med dette nå. Har fått manisk depresjon og lurer på hvor lenge dette kan vare?

Mann, 46 år fra Østfold
Vi vil først si at det er veldig individuelt hvordan abstinenssymptomene ytrer seg og oppleves for den enkelte. Det som er sikkert er at symptomene varer i en begrenset periode. Ved brå slutt vil den akutte perioden normalt være overstått i løpet av et par uker. Har du trappet ned trekker abstinensen mer ut i tid og mest sannsynelig merkes mindre enn ved brå slutt. Videre er det heller ikke unormalt å kjenne på diverse plager etter den akutte fasen. Det sises også at abstinensplagene ikke er like sterke hele tiden, de kommer i bølger og avtar langsomt. Vi tenker også at dette er noe du kan spørre din lege om, eller de som har fulgt opp medisineringen. Om plagene ikke gir seg vil vi anbefale at du kontakter lege.