Bezo og amf/meta (sprøyte)

amfetaminHei… Jeg sprakk heftig i sommer, gått på sprøyter i snart en og en halv mnd (amfetamin) før jeg sprakk var jeg nykter fra sprøyter i 4 mnd! Bor hos en kompis å han gjør meg paranoid, å spesielt når vi tar en justering, i begynnelsen fikk jeg mange rare effekter på amfr/meta, «speed Stein, dårlig, angst, rare føelser i kropp ( har ikke så peil på amf/meta når det angår justering i armen ) jeg blir paranoid på amfen/meta som kompisen min skaffer ( han har holdt på i mange år med alt mulig, ) og stoler ikke på det han sier det. I en justering kan jeg få et lite kick men går over etter få min, blir rolig i tanke gangen og av å til tom i hode, vanskelig får å snakke, legge ord riktig i en setning , registrerer ikke alt han sier å det blir forværra og varer en del timer… Hva betyr det? etter en liten halvtime etter justeringa .. er amf/meta rusen over, får også kriblinger fra nakken og ned til beinene, (bare bak siden av kroppen som blir sånn) kroppen kjennes helt ødelagt ut og tung, hvorfor det? dette skjedde ikke i begynnelsen av min sprekk, men de føelsene har jeg opplevd en del gabger, av å til kraftigere en andre justeringer! Men ikke vært så ille som i det siste… Er det fordi det er blanda ut med Benzo ( mistenker diazepam 10mg elle sub ..
Det vet jeg kompisen min har liggans, noen tegn jeg kan se etter når jeg utløser «amf/metaen i vann? Har latt merke til noe selv, når jeg veie opp en justering så ser jeg det glitrer veldig i pulver og det er en svakgulfarge og noen deler av pulveret er hvitt ( klumper smuldres fort opp når jeg klemmer på posen, den kjennes litt myaktig ) har bare opplevd dette ca de to siste ukene, hva har skjedd? Kan det være piller kokt eller ikke kort som er blanda ut ? Når jeg sprøyter vann oppi pulveret smuldres det fort inn i vannet og kjennes ut som sukker når jeg blander det. Når eg (pumpe) posen å vipper den litt mot den ene siden legger det hvite pulvere seg fast i plastikken.. Jeg har vært så paranoid på dette de siste gangene det har skjedd! Nå har alt forverra seg etter rusen har gått ut for lengst! Men de satans rare føelsene har jeg enda, kribbling har endelig roa seg men hjerte dunk og veldig veldig vondt i hode sliter! Nummen, rar smakssans , tørr i munnen, glemte lenger oppe å skrive alt .. Men hjelp meg hva kan dette være? Er lei av paranoid hodekjør !! Kan amfetamin rus øke symptomer på sykdommer ! Eller forsterke en sykdom man har fra før?? Håper dere kan gi meg en forståfull forklaring i dette!!!

Kvinne, 19 år fra Vest-Agder
Det er ikke uvanlig å reagere på den måten du beskriver ved bruk av amfetaminer. Hvorfor dine reaksjoner har endret seg, er det ikke godt for oss å svare på. Det kan hende stoffet er blandet ut og at det er det du reagerer på. Det hender også at man får preparater som selges som amfetamin, men ikke er det. Et eksempel er PMMA. Disse reaksjonene kommer neppe fra diazepam – diazepam er beroligende. Om amfetaminen er blandet med Subutex, kan dette være forklaringen på kriblinger/kløe og at kroppen føles tung.
Vi kan ikke gå i detaljer på hvordan de ulike løsningene oppfører seg, ser ut osv., for amfetamin kommer i mange ulike former, fargesjateringer, noen er hvite og rent pulver, andre er mer gulaktige og klumpete. Om det er blandet ting i som benzo eller Subutex kan vi ikke vite. Vi vet ikke om kompisen din lager justeringer for deg eller blander med ting han ikke forteller deg om. Uansett: skal du gjøre dette, er det uhyre viktig at denne kompisen er til å stole på og ikke gjør ting du ikke får vite om.
All bruk av rusmidler kan ha omkostninger. Kanskje du kan veie de negative sidene ved rus opp mot de positive, og se om det er verdt paranoiaen og andre negative bivirkninger. Om det er verdt det eller ikke, blir til syvende og sist ditt valg.