Vil avruse meg selv fra Heroin.. men hvordan?

heroin litenHar vært på en smell, en lang og konstant en!! siden november 2012… Jeg vil ut av det igjen.. noen tips?? hvor lang tid er det til de værste cold fucking turkey helvete er passert.. og jeg blir menneske igjen..?? Hører og leser det er livsfarlig å kutte å !! jeg røyker bare.. injiserer ingenting… røyker og.. men det er en annen sak 😛

Kvinne, 31 år fra Østfold
De fysiske abstinensene vil som oftest være over på 3-4 dager, eller opptil en uke. En annen ting er de psykiske abstinensene, som uro, rastløshet, nedstemthet, søvnproblemer og angstfølelse, som vil kunne vedvare lengre. De vanligste abstinenssymptomene ligner en influensa med følelse av ubehag, muskelverk og frysninger. Uro og rastløshet kan hos noen være mer eller mindre ledsaget av angstfølelse. I sjeldne tilfeller kan en få mer alvorlige symptomer som blodtrykksproblemer og diare/oppkast som varer mer enn to-tre dager. Abstinenssymptomer kan en sjelden gang medføre behov for sykehusinnleggelse, men dette er i tilfeller med langvarig bruk av høye doser.
Hvis du ønsker profesjonell hjelp til å slutte finnes det flere alternativ, men du trenger henvisning fra lege eller en ruskonsulent på NAV. Ønsker du mer informasjon om dette kan du ringe oss på 08588 (11 -19) eller chatte med oss på hverdager (14 -17).
Du kan lese mer om heroin her..