Kontakt med marijuana

cannabisJeg var på fest i går 27.07 og der ble det røyket marijuana. Jeg tok ikke noe selv, men hold i sigaretten. 5 august skal jeg i militæret. Vil en eventuell narkohund finne noen stoffer på meg? Jeg bruker jo såklart ikke samme klær eller sko når jeg skal inn der. Men mobilen og lommeboka har vel sikkert fått noen stoffer på seg. Hjelper det å vaske mobilen og lommeboka med antibac eller noe? Håper på raskt svar. Hilsen nervøs gutt

Mann, 19 år fra Vestfold
Du sier ikke noe om hvor tett røyk det var, hvor lenge du oppholdt deg i rommet osv. Men vi vil mene at det er liten sjanse for at det skal lukte av mobilen og lommeboka di. Du kan sikkert vaske over dem med noe, det skader i alle fall ikke. Om det nå skulle være slik at det mot formodning merkes, er jo ikke det i seg selv noe bevis på at du har brukt noe. Du vil jo høyst sannsynlig bli testet uansett, og testene vil være rene.