Kan jeg ha fått i meg noe cannabis?

Muligens fått i meg noe jeg ikke skulle sist fredag. Var på fest hos noen jeg ikke kjenner så godt, men har noe felles venner. Drakk 3-4 pils før jeg dro dit og ble et par whisky og cola før det var helt mørkt. Pleier og tåle langt mer enn dette. Ble utrolig svimmel, svetten rant, kvalm og husker lite av hva som skjedde videre. Mistenker at jeg kan ha fått i meg noe cannabisopplegg. Hvor lenge vil dette dritet sitte i kroppen så det er sporbart i prøver? Vet jeg ikke har røyka det, så muligens kom oralt. Bruker ellers ikke noe, og har en jobb som krever jeg ikke gjør det heller.

Mann, 34 år fra Hordaland.
Det er vanskelig å fastslå hva du kan ha fått i deg, men det at du hadde en sterk fysisk reaksjon kan tyde på at du har fått i deg noe annet enn alkoholenhetene du drakk på festen.
Cannabis kan spores i urinen ca. 3-7 dager om du har fått det i deg kun én gang. Dette betyr ikke at du er påvirket av cannabisen i en hel uke, men fordi virkestoffet i cannabis (THC) er fettløselig vil det binde seg til fettvevet i kroppen din og sakte frigjøres.
Du kan lese om forskjellige stoffer og hvordan de påvirker kroppen din her. Du er også velkommen til å ringe oss i Rustelefonen på 08588 om du ønsker å snakke med en veileder.  Du kan også chatte med oss på hverdager mellom kl. 14-17.