Bare full?

Jeg var på Sensation konsert denne helgen og det ble endel drikking, jeg storkoste meg frem til jeg plutselig ble kjempe kvalm og kastet opp, kvalmen forsvant med en gang igjen, men etter dette var jeg så og si ikke tilstede i det hele tatt, jeg satt på gulvet halveis besvimt i sikkert 3 timer før jeg greide å finne ut at vi kanskje burde dra hjem.. Jeg hadde altså drukket endel denne dagen, men jeg har aldri opplevd å bli så vekke av å drikke alkohol så jeg lurte på om det kan ha vært noen som har puttet noe i drikken min, eller om det bare var alkoholen som virker på denne måten? og hvis jeg skulle fått i meg noe, hvor lang tid vil dette ta før det forsvinner fra kroppen min, er det sånn at jeg ikke burde kjøre bil i nærmeste fremtid eller noe?

Kvinne, 19 år fra Hordaland
Det er vanskelig å vite om du har fått i deg noe mer enn alkohol denne kvelden. Det er helt forståelig at du lurer på dette da du fikk en reaksjon som  var ukjent for deg, på den annen side kan man oppleve å få «nye» reaksjoner på alkohol som blant annet kan skyldes dagsform.
Hvis du vil sjekke dette nærmere , kan det være en ide å kontakte fastlegen din. Fortell han hva som skjedde og så kan du jo  ev. ta en urintest for å se om det finnes spor av andre stoffer i urinen. Når det gjelder bilkjøring så er det lite trolig at det vil finnes spor av rusmidler i en blodprøve som er det som brukes ved en ev. politikontroll. Men for å være på den sikre siden kan det kanskje være lurt å vente med det til du har vært i kontakt med legen.