Amfetamin og piller

amfetamin litenMin samboer har innrømmet bruk av amfetamin siden mars 2012, etter han sovnet bak rattet og havna på taket. Politiet fant amfetamin i bilen. Vi har en datter, 10 år. Hun og jeg kom hjem etter to uker hos min familie, og da var han rusa igjen. Han skulle hente oss i bil, men hadde sovnet. Vi tok flybuss, heldigvis, for jeg så han var rusa, da han kom hjem. Hvor kan jeg få hjelp? Ønsker full omsorg, dersom jeg skal flytte fra ham. Han omgås bare folk i slike miljøer, og jeg mener han er uansvarlig og et dårlig forbildet for vår datter. Han drikker også øl daglig i perioder. I tillegg har jeg funnet piller i huset.

Kvinne, 40 år fra Vest-Agder
Vi forstår at dette er en vanskelig situasjon og at du er urolig med tanke på at samboeren din skal være sammen med datteren din alene, Hvis han ikke vil gjøre noe med situasjonen sin med tanke på å få hjelp med sitt rusproblem, så er det  først og fremt hensynet til datteren din som er viktig i denne sammenhengen. Ønsker du full omsorg for datteren din må du nok involvere en advokat og så er barnevernet en naturlig samarbeidspartner i en slik situasjon. De kan gjøre nødvendige vedtak for å sikre at datteren din er trygg. Her finner du den informasjonen du trenger om barnevern.
Du er også velkommen til å ringe oss hver dag mellom 11 og 19. Du kan også chatte med oss på hverdager mellom 14 og 17.