Usikker

Jeg sliter med fylleangst flere dager etter festen. Ved sist fest husker jeg bare bruddstykker, og at jeg sovnet på gulvet. Jeg fikk høre senere at jeg hadde gått å lagt meg der rett etter en kompis dro hjem, da var det bare to igjen. Jeg husker at jeg våknet og tenkte at jeg måtte gå å legge meg, men «klarte ikke». Jeg hørte også masse lyder, som om noen hadde sex. Det jeg lurer på, er om jeg hadde hatt sex, ville jeg husket det (iallfall litt av det) eller merket det etterpå? Hilsen angstfylt jente

Kvinne, 26 år fra Nord-Trøndelag
Vi forstår godt at du har hatt fylleangst lenge etter den opplevelsen du beskriver. Dessverre er det ikke mulig for oss å vite om du har hatt sex eller ikke. Noen jenter kan «føle på kroppen» dersom de har hatt samleie, men det varierer jo veldig. Generelt er det mulilg å ha sex uten å huske det hvis promillen er veldig høy. Mange som har opplevd blackouter av alkohol, og mistet oversikten over hva som har skjedd med dem sliter med det i etterkant. Dette er helt normalt, og vi pleier da å anbefale at de kontakter noen for å få pratet om det. Hvis du synes det er vanskelig å snakke med noen du kjenner om det som har skjedd, og du er usikker på hvor du eventuelt kan henvende deg er du velkommen til å ringe oss hver dag mellom 11-19, eller du kan chatte med oss på hverdager mellom 14-17.