Rivotril og Nobligan retard

Hei. Jeg har en toleranse på Rivotril på ca. 12 mg, og har nettopp fått utskrevet Nobligan Retard av fastlegen min mot smerter ved Dystoni. Samtidig tok jeg litt store doser Rivotril igår, og idag tidlig (ca 30 mg idag, og ca. det samme idag). – Hvor mye Rivotril kan jeg da bli nødt til å ta for å unngå alvorlige kramper når jeg nå snart tar 100 mg av Nobligan Retard? Kan det være farlig for meg å ta dette medikamentet nå, når jeg har så mye Rivotril i kroppen?

Mann, 19 år fra Hordaland
Dette spørsmålet bør du ta opp med legen din, det er h*n som kjenner deg og har best forutsetninger for å kunne gi deg et korrekt og forsvarlig svar. Hvis du sjekker denne linken her kan du lese om bivirkninger ved inntak av (for mye) Rivotril (toksisk dose er ca. 20-30 mg. for en voksen person). Vær oppmerksom på at dødlig dose kan være lavere enn dette når du kombinerer Rivotrilen med opioider, som Nobligan. Snakk med legen din om dette.