Narkotika som ikke syns på urinprøve

Min mann som tidligere har slitt med rus problemer; amfetamin, kokainn og valium kom akkurat hjem fra fest. Han var uvanelig ederu. Instinktivt ville jeg sjekke lommene, og jeg syns det var en pose med noe der….. jeg fikk ikke se nærmere. Kom med en lang bortforklaring om at det var en kvittering på en gave til meg, og derfor ikke kunne vise… men jeg fikk lov å ta urinprøve av han i morgen. Fins det noe man kan ta som ikke vises på testen?

Kvinne, 26 år fra Aust-Agder
Det finnes ulike urinprøver som kontrolerer for ulike grupper av rusmidler. Dette kan du spørre om der du kjøper testen. Alternativt se denne siden for salg av tester på nett for å få en oversikt over ulikheter av tester og grupper av rusmidler. Som du ser er det variasjon på hvilke grupper rusmidler ulike tester kontrolerer. Videre er det de senste årene blitt mer fokus på såkalte syntetiske stoffer, disse vises ikke på urinprøver. Her er vår brosjyre om systetiske cannabinoider.