Hasj/marihuana

Hei. Forr 4 uker siden røyka jeg noe pot, men nå har familien min funnet ut at de skal på ferie til utlandet via fly. Og da lurer jeg på, er jeg trygg når jeg skal inn og ut av flyplassen?

Mann, 16 år fra Møre og Romsdal
Du trenger ikke å bekymre deg for at noe skal skje i tollen på flyplassen fordi du brukte cannabis for 4 uker siden. Om en narkotikahund skulle finne på å snuse på deg betyr ikke det at du kan straffes for noe, det kan jo være mange grunner til at det lukter av deg (du kan ha gått forbi noen som røyker, du kan ha lånt bort jakken din til en som har røyket osv). All den tid du ikke har cannabis på deg vil det ikke skje noenting.