Ble tatt for 76.5 g hasj

Hei ble tatt for 76.5 g hasj for en stund tilbake, skal i retten nå. Har aldri blitt dømt for noe tidligere. Jeg har fast jobb, tjener gode penger, sluttet å ruse meg. Hva tror du straffen blir for noe sånt ?

Mann, 24 år fra Vestfold
Det er ikke mulig for oss å kunne forutsi hva slags straff du vil få. 76,5 gram er ganske mye, så det kan kanskje bli vanskelig for deg å overbevise om at det kun var til privat bruk. Vanligvis gis det kun et forelegg for besittelse hvis kvantumet ikke overstiger 10-15 gram, men i ditt tilfelle er det jo snakk om betydelig mer. Hvis vi skal gjette ut fra de sparsomme opplysningene du gir vil vi tro at det er muligheter for at du blir idømt en betinget fengselsstraff samt bot. Dersom du ønsker et mer nøyaktig svar på dette anbefaler vi deg å rådføre deg med en jurist for eksempel på dinraadgiver.no.