Angst

Hei! Jeg har vært uten sobril i fire måneder etter mange års høyt forbruk. Har gått forholdsvis greit, men har de siste to ukene slitt med forferdelig angst og kvalme. Kvalmen roer seg om jeg tar et glass vin, så regner detfor med at dette er angstrelatert. Er dette normalt? Vet ikke hvordan jeg skal holde det ut.

Kvinne, 33 år fra Oslo
Det å oppleve angst etter lang tids bruk av Sobril er ikke et ukjent fenomen, og at det kan ta litt tid før den «slår ut i full blomst» er heller ikke unormalt. Angstperioder generelt kan jo variere i varighet og styrke, så det kan være flere årsaker som tilsammen har ført til den sterke angsten du har opplevd den siste tiden. Det å dempe angsten med alkohol er ingen varig løsning, og vi tenker at det kanskje er lurt for deg å oppsøke lege eller terapeut for å få hjelp med å takle angstanfallene på en mer hensiktsmessig måte.