Alkohol problem

Hei. Jeg er en ungdom på 26 år så sliter med alkohol misbruk, Har vært i mange bil ulykker å har smerter, legen vil ikke gi meg Smertestillende så jeg selvmedisinerer meg med alkohol for å Dempe smertene men jeg blir ikke lengre full, kan drikke å drikke uten å merke jeg er noe bedugget. Hva kan det være??

Mann, 26 år fra Østfold
Det høres ut som du har utviklet en toleranse for alkohol. Gjentatte alkoholinntak setter i gang forandringer i nervecellene, som gjør at de tilpasser seg alkoholvirkningen. Hjernecellene hos en person som drikker ofte, krever mer alkohol før de endrer sine signalmottakersystemer, enn hos en som drikker sjelden. Dette merkes ved at den som drikker ofte, «tåler mer» alkohol enn tidligere. Å drikke ofte kan også gi deg flere alkoholproblemer på sikt, så det er viktig at du får hjelp til å gjøre noe med situasjonen din. Det må være vanskelig for deg å ha disse smertene og vi anbefaler deg å ta nok en prat med legen din om dette. Hvis du ikke kommer noen vei med denne lege kan det være greit å overveie om du skal bytte lege, det som er viktig er at du treffer en lege som vil hjelpe deg. Ønsker du mer info om alkoholens virkning på kroppen finner du det her.