Alkeholfritt øl sammen med antabus

alkohol bildeHei! Jeg lurte på om det går ann å ta en clausthaler når man går på antabus? Det skal jo, ikke være noe alkehol i den, så det blir vel som å drikke en cola f.eks.

Kvinne, 24 år fra Buskerud
Svaret er egentlig ja og nei. Såkalt alkoholfritt øl er brygget som alminnelig pils, hvor alkoholen er fjernet. Det er dog en rest på omkring 0,1% alkohol igjen, men det er neppe nok til å frembringe reaksjon fra Antabus hvis man drikker en enkelt slik øl. Men, noen mennesker kan være særlig følsomme, og de vil reagere. Andre vil ikke reagere. Vi anbefaler deg å prøve forsiktig. Om du merker reaksjoner, bør du gå over til f.eks. Cola for å unngå ubehag.