Spørsmål ang amfetamin

Hei! Natt til søndag sniffet jeg 1 g amfetamin, påvirket at alkohol. Jeg har aldri prøvd det før. jeg veier 67 kg. Etter mange mange søvnløse timer dro jeg på legevakten fordi det begynte å brenne i hjertet. det var ikke noe galt hjertet, og jeg fikk noe å sove på. Jeg har sovet mye etter det. Det er nå 85-90 timer siden jeg tok stoffet. føler meg svimmel og rar og mangler matlyst. Når blir jeg normal igjen? Vil jeg bli normal igjen?

Mann, 25 år fra Oslo
Du skriver at det nå er flere døgn siden du inntok amfetamin, så virkningen burde ha vært over nå. Det er ikke lett for oss å kunne si noe sikkert om hvorfor du fortsatt føler deg «rar», men det kan jo hende at blandingen med alkohol, amfetamin og «noe å sove på» utsatte kroppen din for en såpass stor påkjenning at den bruker litt tid på å komme seg igjen. Det er ikke vanlig at engangsinntak av amfetamin fører til permanente skader, og vi vil tro at du sakte men sikkert vil føle deg bedre og bli «deg selv» igjen. Hvis du mot formodning ikke skulle bli bedre anbefaler vi et legebesøk slik at du kan få en ordentlig sjekk. Det kan jo være andre, og helt ufarlige grunner til at du ikke føler deg bra (for eksempel kan du ha lav blodprosent), og da er det dumt å gå å bekymre seg uten grunn.