Subutex

subutex litenHej, jag er en mand på 40 som desværre satte mig i et broblem ang rus jag har nu andv subitex i ca 6 mån ca og vil virkelig ud a det,jag vil spøre hvor lenge man vil have avtending når slutter håber noe kan hjelpe mig med dette spørsmål,samtidigt undre jag når man har brugt det i lenger periode verdag ca 2 til 6 miligram om dagen når vil man da kunne legge en urin prøve mvh.anunym

Mann, 40 år fra Oppland
Etter 6 måneders bruk av Subutex bør du regne med at det blir temmelig langvarige abstinenser (avtenning). Vi snakker om flere uker med opiatabstinenser. Det vil selvsagt gradvis gi seg, men du må regne med at du ikke vil føle deg særlig bra i de første to ukene. Deretter blir det bedre sakte men sikkert. Urinprøver vil være rene etter omlag en uke. Etter ti dager bør du nok være ren. Men selv om prøvene er rene, og virkestoffet ute av kroppen, vil abstinensene vedvare i en god periode etterpå.
Det er ikke anbefalt å stoppe brått med Subutex. Da blir abstinensene temmelig kraftig, selv om du ikke har brukt veldig store mengder. Nedtrapping er viktig for å få en minst mulig ubehagelig avrusning. Trapp deg gjerne helt ned i under 1mg i døgnet, og deretter 1mg annenhvert døgn.