Rusmidler

Hvilket spørsmål kan jeg stille min sønn dersom han har brukt/bruker hasj? Han er veldig agressiv å blir fort veldig sint…. Jeg er HELT fortvila i denne situasjonen.

Kvinne, 43 år fra Sør-Trøndelag
Vi forstår godt at du føler fortvilelse hvis du mistenker at sønnen din har begynt å røyke hasj. Det er likevel vanskelig for oss å fortelle deg hva du bør spørre han om i forbindelse med dine mistanker. Vi mennesker er jo så forskjellige, og det som fungerer bra i et tilfelle behøver ikke å gjøre det i et annet. Rent generelt kan vi si at det ofte er lurt å holde samtalen rolig og saklig. Med det mener vi at påstander, beskyldninger og sinne kan virke mot sin hensikt da det fort kan føre til diskusjoner og krangling i stedenfor gode samtaler. Vi legger med noen tips om hvordan snakke med noen om deres cannabisbruk, samt faktainformasjon om hasj i vår brosjyre og i hasjguiden.  Hvis du ønsker å snakke med noen om dette er du velkommen til å ringe oss hver dag mellom 11-19. Du kan også chatte med oss på hverdager mellom 14-17.