Cdt?

alkohol bildeHei. Tok cdt den 08.03.13 og den var 2,3 og skulle være under 1,7. Har fom den 24.03 pr i dag kun drukket lettøl og Max 6 halvlitere totalt. Hva kan jeg forvente at den er når jeg skal ta ny prøve den 08.05? Må få et negativt svar :-000 Er den nede på normalen innen hvor lenge? Trenger desperat svar:-0 Er det noe som kan sette fart på prosessen??

Mann, 34 år fra Rogaland
Det blir vanskelig for oss å kunne svare nøyaktig nok på dette spørsmålet. Med det mener vi;  om vi skal gjøre en slik utregning på en cdt-verdi vil det kunne bli villedende for deg og ditt forventede svar på fremtidige prøveresultater. For å få noen svar på utviklingen av din cdt-markør anbefaler vi deg å kontakte stedet du tar dine prøver eller andre steder slike prøver analyseres.
Du kan også se på artikkelen om «Biomarkører i rusmiddelfeltet» av Jørg Mørland. På side ni står det om biomarkeører og alkohol. Kanskje kan du ved informasjon fra denne artikkelen selv komme frem til beregninger som sier noe om dine fremtidige cdt-verdier.