Blir kvalm

hei! i helgen var jeg på fest og drakk litt mer enn jeg skulle gjort. jeg drakk mye vann og melk etterpå, fordi jeg håpet at det skulle hjelpe. dagen etter var jeg så kvalm, holdt på å spy flere ganger, også nå på mandag. er det noe jeg kan gjøre for å slippe å bli så kvalm til neste gang?

16 år fra Møre og Romsdal
Når du drikker alkohol forsøker kroppen å tilpasse seg stoffet. Når du slutter å drikke, får du derfor en slags abstinens. I tillegg reduseres kroppens nivå av antidiuretisk hormon, som styrer urinmengden. Dette gjør at man tisser mer, og kan bli dehydrert. Det eneste du kan gjøre for å unngå fyllesyke, er å drikke mindre alkohol og drikke saktere, samt å drikke nok vann. Legger ved en link til en side der du kan lese mer om alkohol og dens virkning, og en side der du kan lese om hvordan kroppen virker på ulik mengde alkohol.