Sobril

Hei! Hvor mye og hvor lenge Sobrilbruk før man kan få abstinenser? Hvis man har tatt gj.snittlig 20 Sobril, 15mg. pr. mnd. i halvannet år, får man da abstinenser ved slutt?

Kvinne, 62 år fra Oslo
Ja, det forbruket du beskriver her vil gi nok kunne gi abstinenser. Vanlige abstinenser etter bruk av Sobril og andre benzodiazepiner er bl.a. uro, angst, kvalme, kramper, skjelvinger, hjertebank, økt puls og blodtrykk. Hvordan abstinensene arter seg vil variere individuelt .Det er ikke anbefalt å slutte brått med Sobril, men trappe ned bruken først. Dette er noe du kan snakke med legen din om, så dere kan lage en ev. plan for nedrapping sammen. Her kan du lese mer om benzodiazepiner.