Hei, jeg var ute og drakk på lørdag.. Jeg husker kanskje 1 time av det som skjedde denne dagen til sammen. Husker at jeg drakk 1 øl, 1 glass svakt blanda 20% også fikk jeg en tyrkershot fra en gutt. Etter dette er det svart. Jeg husker hvem som kjørte meg hjem da. Så det vil si at jeg husker den første halvtimen av vorset og at jeg kom meg hjem, alt annet fra denne kvelden er borte. Jeg våknet klokken 4, skalv som bare det og begynte å tenke tilbake på hva som hadde skjedd. Jeg merket at undertøyet mitt var borte, og strømpebuksa mi. Har fått høre igjen at jeg ikke virket full.. Jeg er ganske vant til alkohol, så dette synes jeg er veldig rart. Er det en mulighet for at jeg har fått noe i drinken min? Og går det an å teste seg for dette?

Kvinne, 18 år fra Møre og Romsdal
Det er vanskelig for oss å svare på om du har fått noe i drinken, og hva det ev. kan ha vært. Om det er alik at du har fått noe i drinken, kan det være lurt å gå til legen din for en sjekk. Det er lurt å skaffe et urinprøveglass og ta en test av deg selv med én gang. Denne kan oppbevares i kjøleskap. Snakk med legen din om rekvisisjon til å analysere prøven. Du kan også kjøpe narkotikatester til hjemmebruk på nettet, eller høre på et apotek. Hvis du har fått noe i drinken, vil vi anta at det dreier seg om medikamenter av et eller annet slag. Det kan også være snakk om GHB (men dette kan bare påvises i omlag 1 døgn).