Hvordan piller

altHei! Jeg har en kompis som driver og trener og bruker piller for å få igang forbrenningen (han påstår dette er ritalin, han sier disser smuglet inn fra Thailand, men jeg klarer ikke finne den type pille. Er på størrelse med en fluortabbblett og like tykk, men er merket med en tykk S på den ene siden. Hadde satt pris på svar, da jeg er redd, siden han faktisk ikke vet hva dette er. A

Kvinne, 33 år fra Buskerud
Det er vanskelig for oss å kunne fastslå hva slags type pille dette er, utfra beskrivelsen du gir. Medikamenter som er kjøpt i utlandet kan se annerledes ut enn det de gjør i Norge fordi produsenten kan være en annen. Det kan også være andre sammensetninger av virkestoffer og hjelpestoffer. Dermed har du helt rett i at det ikke er bra å bruke medikamenter som ikke er utskrevet av lege og hvor inneholdet er ukjent. I verste fall kan denne type medikamenter inneholde stoffer som er direkte skadelige.