Hva betyr dette?

Har funnet noen notater som jeg ikke forstår. Vet at søsteren min som har skrevet dem bruker narko av og til. Handler for 700 (2hv. 1 gr. 1 br.). Har i tillegg med meg 0.8 br hjemmefra + 100,.) Han tok just først, men ventet lenge før han kunne gi min.

Kvinne, 40 år fra Oslo
Det er vanskelig for oss å kunne gi deg noe helt sikkert svar på dette fordi det finnes veldig mange «slangnavn» og forkortelser for narkotika, og mange av dem brukes veldig lokalt. Hvis vi skal gjette vil vi tro at «br» kan stå for «brunt» som ofte brukes om hasj, «gr» kan stå for «grønt» som ofte brukes om marihuana/weed , og «hv» for «hvitt» som kan brukes om alle typer stoffer i pulverform (amfetamin, kokain, syntetisk cannabis). Du kan lese mer om alle disse stoffene her.