Hasj, marihuana og syntetisk hasj

Hei. Er en jente på 18 år. Sommer 2012 røyket jeg hasj for første gang. Jeg røyket hver dag i litt over en ukes tid. Har vært suicidal, deprimert og psykotisk siden jeg var 12 år gammel. Har diagnosen Tilbakevendende depressiv lidelse, Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse og ADD. For en uke siden røyket jeg marihuana og to dager etterpå røyket jeg marihuana blandet med syntetisk hasj + mye alkohol. Selv om det er få ganger jeg har røyket, kjenner jeg allerede suget etter mer. Jeg har så lyst på mer, fordi det fyller tomrommet inni meg og det gir meg overskudd. Hva burde jeg gjøre?

Kvinne, 18 år fra Nordland
Vi skjønner godt at det er fristende for deg å røyke hasj hvis det gir deg en god følelse, men vi vil samtidig påpeke at det å bruke rusmidler for å føle seg bedre er en veldig kortvarig løsning som ofte fører med seg problemer på sikt. Derfor tenker vi at det kanskje er bedre for deg å finne andre løsninger. Du kan kanskje begynne med å fortelle noen om dine erfaringer med hasj, ofte kan det være godt å «tenke høyt» med noen andre. Eksempler på personer du kan oppsøke for en prat er sosiallærer/rådgiver/helsesøster på skolen, helsestasjon for ungdom, utekontakten der du bor eller kanskje foreldrene dine hvis dere har et godt forhold. Du kan også ringe oss for en prat, vi har åpent hver dag mellom 11-19. Eller du kan chatte med oss på hverdager mellom 14-17.