Hasj

cannabisHei! jeg er en jente på snart 17 år og jeg har en venn som røyker hasj gjevnlig. Jeg røyker ikke selv, og er veldig bekymret. Har dere noen tips til hvordan jeg kan få vennen min til å skjønne at hasj har en skadelig påvirkning på kroppen. Er det mulig og møte noen som lider av skader pga cannabis bruk osv, slik at vennen min greier å innse at det er skadelig det også. Setter pris på alle forslag.

Kvinne, 17 år fra Hordaland
Så bra at vennen din har deg som kan hjelpe og støtte han. Det er ikke lett å hjelpe noen å slutte med hasj som egentlig har lyst til å fortsette, men hvis han ønsker det er det flere steder han / dere kan få informasjon om cannabis og hvordan det påvirker den som bruker det. På Folkehelseinstituttets nettsider finnes et eget faktaark om cannabisHvis dere ønsker informasjon og tips om hvordan slutte med hasj kan dere se på denne hasjguiden og på denne nettsiden finner dere et eget test og selvhjelpsprogram. Til slutt vil vi legge til at det er fint at du vil hjelpe vennen din, men du må huske at det ikke er ditt ansvar om han fortsetter med hasj eller ikke.