MDMA og annet

Prøvde Extasy i Nederland nå får snart 2 uker siden Første pillen var det 160 mg MDMA sa fyren jeg kjøpte det av. Tok halve, men ingen virkning etter 1 times tid. Tok så andre halve og heller ingen virkning, annet enn at puppilene ble bittelitt større.. Men gikk rundt og liksom fryktet at virkningen plutselig skulle komme! Største frykten min der og da var at det kunne være PMMA i pillen, så jeg aventet en stund til klokken var 03:00 ca fra klokken var 01:00.. Klokken 01.00 tok jeg en pille en fyr mente det var 110 mg MDMA i seg ca. Etter 30 min kom virkningen og øynene ble litt større. Følte jeg ble innspirert til å danse, litt varmere og smilte litt da jeg så meg i speilet. Men det skjedde ikke så voldsomt mye følte jeg. Har før tatt MDMA i krystaller uten å drikke alkohol samme kveld. Da følte jeg virkningen av MDMA mye bedre. Øderlegger alkohol virkelig SÅ mye for MDMA? Var ganske drita tidligere på kvelden og hadde ikke spist noe mat nesten.. Er flere venner som mener at alkohol øderlegger for MDMA.. Andre mener at alkohol gjør MDMA virkningen bedre. Hva er sant?
Og så var det noe annet sykt jeg merket, UNDER rusen! Plutselig gikk smilebåndet mitt rett ned. I 3 – 4 sek føltes det ut som livet var totalt meningsløst :O Var dette en MDMA nedtur? Har en venn som sier han har hatt MDMA nedtur i 3 timer. Synes det var utrolig rart at jeg kunne få en sånn nedtur i så få sekunder! Like etterpå begynte jeg å smile igjen og det gjorde jeg resten av natten/morgningen! Har ikke merket noe MDMA nedtur i dagene etter. Nedturen kom midt under rusen, varte sekunder og så ble jeg glad igjen… Hva slags fenomen er egentlig dette ?? En annen ting jeg er litt redd for er dette med det nye dopet «Krokodil». Er det virkelig slik at også Extasy/MDMA piller kan inneholde krokodil? Hva er i så fall bivirkningene jeg skal merke nå om jeg har fått i meg krokodil i Nederland? Viste om dette livsfarlige dopet for lenge siden, men krokodil – dopet begynte jeg først og tenke på i dagene etter og ha tatt Extasy i Nederland.. Om jeg er så ekstremt uheldig og ha fått i meg krokodil dopet, hva gjør jeg i så fall? Kommer jeg til å merke kjøtetende dyr inni magen min ?? Eller er det ikke farlig med kun 1 dose krokodil? Vil helst forsikkre meg om at jeg ikke har fått dette dødsdopet i systemet mitt!

Mann, 22 år fra Oslo
Du har helt i rett i at alkohol kan redusere virkningen av MDMA, men i hvor stor grad det påvirker rusen er individuell og kan også variere fra gang til gang. Derfor anbefales det ikke å blande rusmidler, effekten kan nemmelig bli svært uforutsigbar. Du skriver at du hadde drukket mye den kvelden så det er absolutt mulig at det var årsaken til at du ikke «følte» MDMA’n i noen særlig grad. En annen forklaring kan være at pillene du kjøpte hadde lav konsentrasjon av MDMA.
Hvorfor du plutselig følte deg deprimert en liten stund er vanskelig å svare på. Det er jo slik at alle av og til kan føle et streif av tristhet innimellom, muligens ble denne triste «impulsen» hos deg fort borte nettopp fordi du hadde tatt MDMA. Eller det kan være at hjernen din ble litt forvirret av at signalstoffene ble regulert opp og ned i takt med at virkningen fra pille nr 1 avtok og virkningen fra pille nr 2 tiltok. Dette sammen med virkning/ettervirkning av et stort alkoholinntak.
Når du kjøper tabletter illegalt er det alltid en mulighet for at det kan inneholde farlige stoffer, og det er helt umulig å si på forhånd hva det evnetuelt kan være (med unntak av testing i laboratorier). Krokodil er kallenavnet på desomorfin og fremstilles hovedsakelig av kodein. Virkningen av dette stoffet er sentraldempende, det vil si at virkningen gjør deg sløv, trett og slapp. Hvis du først får i deg krokodil er det ikke så mye å gjøre. Er det slik at du blir bevisstløs (overdosert) er det viktig å få hjelp fra profesjonellt helsepersonell for eventuell motgift. Krokodil gir deg ikke kjøttetende dyr i magen, grunnen til at krokodilbrukere får ødelagt hud er at stoffet ofte er svært urent og gir alvorlige betennelser i huden.