Lyst til å prøve hasj

cannabisHei. Jeg har litt lyst til å prøve hasj, og har ingen problemer med å skaffe dette. Hva kan være ulemper med dette? Har hørt at noen kan miste motivasjonen når det kommer til skole og lignende?

Mann, 18 år fra Møre og Romsdal
Forskning viser at hasj ikke er et ufarlig rusmiddel, og mange brukere sliter med abstinenser når de vil slutte, og klarer ikke å slutte på egenhånd. Mange får også problemer med kortidshukommelse og dermed problemer med ny innlæring, noe som er svært uheldig når man er ung og i en læringssituasjon.
På Folkehelseinstituttets faktaark om cannabis, kan du lese om historikken, om virkning og skadevirkninger.
På denne siden  kan du lese mer om cannabis, samt se en BBC-reportasje om bruk av cannabis.