Hvilket dop?

vinflaske og -glassHei! Var på byen i syden og drakk en del. Fikk påspandert en drink som han sa var «sex on the beach», men jeg hadde en ekkel følelse. Etter 20 min kom en dame på 40 som jobbet som vakt der og sa jeg måtte komme meg hjem fordi jeg var blitt dopa. Hun så stor forskjell på pupillene til meg og venninna mi (selv om vi bruker å tåle like mye og hadde drukket like mye) og sa jeg var blitt dopa. Alle vi snakket med mente jeg var blitt det og det er mye dop på den uteplassen der.
Det var ikke GHB fordi det har jeg fått i meg før og virket ikke slik. Jeg sa veldig mye usaklig og dagene etterpå skalv jeg og har vært litt deprimert. Jeg var heller ikke dårlig på morgenen, men det kom i 14-tiden. Vet du hvilket dop dette kan ha vært?

Kvinne, 16 år fra Møre og Romsdal
Det er vanskelig for å oss å vite hva som skjedde med deg da du var på ferie. Det kan jo ha vært noe i drinken du fikk og da var det jo bra at du ble advart og kom deg hjem i god behold. Det er enkelte som er i stand til å gjøre slike ting mot andre mennesker. Av den grunn er det alltid viktig å passe på hva man tar i mot, passe på glasset/flaska man drikker av, og ta vare på hverandre. Du mener selv at det ikke var GHB, dette er som sagt vanskelig for oss å si noe om. Men om det var noen piller/medikamenter så kan det sjekkes med en urinprøve hos lege/legevakt. Da må man ta kontakt raskt etter en slik hendelse.
Det er heller ikke usannsynelig at du rett og slett fikk i deg for mye alkohol, eventuelt drakk for fort. Det er ikke alltid man tåler like mye og da kan bakrusen være veldig ubehagelig. Hvis du hadde hatt en periode med stort og/eller hyppig inntak av alkohol kan det være at kroppen din var litt sliten og sa klart ifra. Du kan lese mer om alkohol  og bakrus på disse sidene.