Hva gjør dette med kroppen min?

Hei Jeg har nylig vært i syden på en skikkelig guttetur en uke. Der inntok jeg på 8 dager rundtomkring 3gr kokain, 1 gr amfetamin, 1 ecstasytabelett, 3 gr marihuana, 3 koffeintabeletter på 100mg, 6 Viagra på 100mg, 4.0l vodka, 5.0l øl, 15 enheter rusbrus og 1 liter baylies. Er dette mye for en person på 90kg og 185cm høy. Hva gjør dette for hjertet og helsen min? Jeg er ellers en frisk og rask person med god helse.

Mann, 29 år fra Troms
Påspørsmålet ditt om det inntaket du har hatt i løpet av fereien er helseskadelig må vi nok svare ja. Alle rusmidler belaster hjertet og mengden som blir inntatt øker risiko for innfarkt, hjertestans o.l. Det ikke mulig å svare noe sikkert på hva det gjør med helsen din og hjertet av flere årsaker. Individuelle forhold som; om du er syke eller frisk, har god helse og om du har sovet, spist, drukket i perioden. Hvordan du har fordelt forbruket i perioden vil også ha stor betydning for belastning på kroppen. Alkoholforbruket ditt fordelt på de 8 dagene er svært høyt, og sammen med det andre du har inntatt, kunne du pådratt deg helseskader. Det faktum at mye av det du har brukt er illegale narkotiske stoffer øker farene for helseskader, fordi de kan ha farlige tilsetningstoffer og styrken kan variere.
Hvis du vil lese mer om virkningsområder og mulige skader kan du gå inn her; kokain, amfetamin, ecstsy, marihuana, koffein, viagra, alkohol.