ADHD/ADD & rusmidler

lsdHører det sies så mye om at virkningen på amfettamin er anderledes for en person som har ADHD iforrhold til en person med enten ADD eller uten noe diagnoser.. Er en på skolen som er helt ekstremt hyperaktiv, roper og skriver, er slem.. Tenker kanskje å putte litt amfettamin i busen hans. Det hadde vært så digg og se han være helt rolig liksom, viss det er slik at amfettamin virker beroliggende på ADHD personer. Tror du han blir roligere? Hvor mye amfettamin burde jeg putte oppi brusen hans? 20 miligram? Han veier sykt lite, er liten og er ekstremt tynn. Og så lurer jeg på hvordan jeg selv reagerer på amfettamin.. Da jeg var liten fikk jeg diagnosen ADD, men ikke ADHD.
Tror jeg fikk noe ritalin, muligens blandet med amffettamin da jeg var liten og etter jeg hadde tatt det ble jeg så rolig at det kjentes ubehagelig ut ; S Men da jeg prøvde amfettamin på fylla for 2 år siden ble jeg ekstremt pratsom.. I den tiden like etter jeg hadde snortet et par striper ble jeg utrolig pratsom! Hadde verken bivirkninger eller noe slikt. Men lurer på hvorfor jeg fikk den type virkning? I og med at jeg har blitt diagnosert med ADD som barn burde jeg da bli mer roligere under rusen, eller hva ?? Og da jeg prøvde weed i sommer ble jeg ekstremt pratsom! Var veldig full på alkohol først, men etter og ha røyket litt weed ble jeg først ekstremt pratsom og etterpå veldig trøtt.. Hva kommer dette av? Ved annen annledning da jeg var edru å røyket weed vile jeg bare sitte å tenke, ikke kommunisere med andre mennesker. Og da røyket jeg bong. Driver ikke noe særlig med rusmiddler til vanlig, men virkningene er innteresante! : O Håper og få ordenlig svar på disse spørsmålene, dere gjør en knallbra jobb forresten! 😉

, 22 år fra Oslo
Vi kan umulig vite om han på skolen du snakker om vil bli roligere av amfetamin. Det er uansett ikke din jobb å holde orden i klassen. Hvis du tenker at du skal sørge for å roe ham ved å putte amfetamin i brusen hans, synes vi det er en av de dårligste  ideene vi har hørt på lenge. Det kan være farlig for ham. I tillegg kan du bli oppdaget og da blir du trolig straffeforfulgt. Det er vel heller ikke usannsynlig at du i så fall blir utvist fra skolen. Konklusjon: Du burde ikke putte noe i andre folks drikke overhodet. Den er en idiotisk og tåpelig ting å gjøre.
Den virkningen du fikk av amfetamin – at du ble veldig pratsom – er en meget vanlig reaksjon ved amfetaminbruk. Selv om du har en ADD-diagnose kan du få disse virkningene av amfetamin. Det er heller ikke uvanlig å få «pratekick» av cannabis. Her kan du lese mer om virkningene av amfetamin og cannabis.