Behandlingstilbud for voksne

keyHei Jeg lurer på hvilke behandlingstilbud som finnes for (godt) voksne rusmisbrukere. Jeg lurer også på hvilke av disse behandlingstilbudene dere kan anbefale og om noen av disse finansieres av stat/kommune/fylke

Kvinne, 31 år fra Østfold
Det finnes en rekke behandlingssteder for voksne rundt om i landet. På siden frittsykehusvalg.no/ finner du oversikt over behandlingssteder. Der står det også en beskrivelse av hvem som er målgruppa på stedet, og hva slags type behandling det er. Alle behandlingsstedene som står der dekkes av stat/kommune/fylke. Det er vanskelig for oss å anbefale noe konkret sted. Det er fordi vi ikke vet hva vedkommende bruker, eller hva han/hun trenger av behandling. Vi anbefaler dere å kikke på nettsiden. Dere kan også ringe Pasientrådgivertelefonen til Fritt Sykehusvalg på telefon 80041004 (Pasientrådgiverelefonen er åpen hverdager fra 8.00-15.00.)