Alkohol og smertestillende

Heisann! håper ikke dette er feil plass å skrive dette. jeg tar for tiden Tramadol 50 mg i kapsler fordi jeg er nettop ferdig med en operasjon, og lurer på hva som kan skje om jeg drikker vin til ett godt måltid mens jeg er påvirket av disse tabelettene?

Mann, 21 år fra Hordaland
Samtidig administrering av tramadol og andre sentralt virkende legemidler, inkludert alkohol, kan potensere de dempende effektene på det sentrale nervesystemet (CNS). Det er derfor viktig å være forsiktig med alkohol. Så lenge du holder deg til de dosene Tramadol du har fått foreskrevet, går det nok greit å ta et glass vin eller to til maten. Du kan lese mer om medikamentet på Felleskatalogen.no: Nobligan/Tramadol. Hvis du er usikker på dette, er det heller ingen ting i veien for å spørre legen din til råds.