treng hjelp

æ bor sammen me somboer å barn . samboern min drekk kvær dag å d e ikkje bra, æ bi sliten å æ har prøvd å prate me han men nei, så e æ redd vess d bi slutt at han bi å ta i fra mæ jenta mi .. kan han d ? e ikkje æ så har problem men han

Kvinne, 22 år fra Nordland
Hvis det er sånn at samboeren din drikker hver dag, og ikke vil / klarer å gjøre noe med det, har han nok ikke han noen mulighet til å få foreldreansvar for barn. Hvis hans alkoholbruk gjør det vanskelig for deg i hverdagen kan det være lurt for deg å tenke nøye gjennom hvordan du vil at livet skal være for deg og jenta di. Hvis du trenger hjelp til å komme ut av en vanskelig situasjon kan du kontakte NAV eller barnevernet for veiledning. Du er også velkommen til å ringe oss i RUStelefonen mellom 11- 19 hver dag. Det kan ofte være godt å diskutere slike omstendigheter med noen hvis man er usikker på hvordan man skal gripe det hele an.