hjelp fort

Hei. Natt til søndag var jeg fl og deppa, jeg ville ikke leve lenger og tok piller. Når jeg våknet opp dagen etter kjønte jeg jo at det ikke var nok til å gjøre det. Jeg tok 8-10 ibux 2-paraset 2 ibuform og 6 posten og 4-10 d vitaminer. Jeg vil ikke vanlig vis ta livet mitt så dette var et en gang tilfelle. Det jeg lurer på er omdtte er en så farlig mengde at jeg burde gå til legen? Jeg vil helst ikke det i å med at jeg kjenner lege vesenet her veldig gått og vil ikke at de skal vite om det, men jeg føler meg litt når lig i dag og våknet med vondt i magen k går. Vær så snill og så kjapt.

Kvinne, 18 år fra Svalbard
Vi vet ikke om noe medikament som heter Posten, men vi tenker at du kanskje mener Postafen? I så fall er det slik at av det du skriver du fikk i deg, er det dosen med Ibux og dosen med Postafen som er særlig stor. Bivirkninger av disse inkluderer magesmerter. I tillegg kan det være at leveren din ble overbelastet av det høye medisininntaket noe som også kan gi smerter i mageregionen. Dette kan være greit å snakke med noen medisinkyndige om, hvis du ikke vil kontakte legen din i første omgang kan du kanskje ringe et apotek og snakke med en farmasøyt, høre med giftinformasjonen på 22591300 eller ringe legevakten.
Videre tenker vi at hvis du tidvis er så deprimert at du ønsker å ta livet ditt, kan det kanskje være godt for deg å snakke med noen om dette? Legen kan henvise deg til psykolog hvis du ber han om det. Hvis du synes det er vanskelig å snakke med legen kan du kanskje begynne med å ringe Mental helse på 116 123 neste gang du føler deg trist.