Heroin

heroin_litenHei, jeg er en gutt på 20 år som sliter med heroin, jeg har prøvd avrusing mange ganger men ender alltid opp i heroinrus igjen, og jeg vil virkelig slutte, har mistet mange venner og familie pga rusen. Nå har jeg vært uten heroin i over en uke etter et avrusingsopphold, men hadde en sprekk i dag og tok heroin. Har dere noe råd om hvordan jeg skal klare å slutte for godt, jeg bor i Bergen og syntes julen er en spesielt dårlig tid, ,mange vonde minner. Jeg trenger virkelig hjelp og vet ikke mye om tilbud i mitt nærmiljø. Er det noe dere kan hjelpe med? Vennlig hilsen NN

Mann, 20 år fra Hordaland
Vårt råd til deg er å kontakte hjelpeapparatet igjen og be om innleggelse. Skal du klare å slutte for godt, har du nok best mulighet hvis du får deg et lengre opphold på en rusklinikk. De aller fleste som bruker heroin trenger mer enn avrusning for å klare seg. Bergensklinikkene tilbyr alle former for behandling i bergensområdet, og vi anbefaler vi deg å kontakte dem.
Akuttposten ved Bergen legevakt er en korttids sengepost med 10 senger, der pasientene kan oppholde seg i inntil 48 timer. Hvis du er i akutt nød, er dette et sted å henvende seg.