Bomskudd amfetamin

Har tydlig vis bomet med et skudd jeg satt får ca 5 dager siden, hevelsen kom først etter2 dager er håvent med en diameter på 7-10 cm og blir ikke bedre, har vær bortpå lognende før og da hele under armen men nå er de mer kompakt som en klump og mer håvent, har hevet meg på en penselin kur idag som jeg hadde liggende, våger ikke gå til lege, kommer de til og gå bra? Hilsen nervøs mann

Mann, 24 år fra Rogaland
Det er vanskelig for oss å kunne si hva som er årsaken til hevelsen du har fått, men det høres ut til at det kan være en infeksjon. Om det er nok med den penicilinen du nå har begynt med kan ikke vi si noe om, det er jo slik at de forskjellige typer pencilin har ulike virkeområder. Vi vil oppfordre deg til å være veldig nøye med sårstell og rens. I tillegg synes vi du bør få en lege til å se på det dersom det ikke blir bedre innen kort tid. Du må jo ikke gå til fastlegen din, du kan gå til en privat lege eller til legevakten.