amfetamin

Skrev nettopp angående amfetamin som var mistet,og redd sønnen min kunne funnet det.Jeg håper dere kan svare på den forrige og dette,Vist han hadde tatt litt i munnen og brekket seg og spyttet it,vet han hadde gjort det,for smaker ikke dette veldig dårlig? er det nok at han hadde fått litt på tungen og slimhinnene og kunne dødd da? det er ikke mulig sant? Er jo også som jeg sa i forrige melding veldig ofte utblandet mye.Men må vell litt mengder til for at det skal bli farlig,ikke bare smake litt på tungen?

Mann, 28 år fra Hordaland
Amfetamin er ikke særlig giftig, men store mengder/sterkt stoff kan føre til sterk svetting, feber, rask puls, hurtig åndedrett, kramper, brystsmerter og kraftig forhøyet blodtrykk. Hjerneblødning, hjertearytmi og hjerteinfarkt kan forekomme, og være potensielt dødelige. Du har rett i at amfetamin ikke smaker særlig godt, men det å spytte ut pulver er ikke alltid like lett. Noe blir også absorbert gjennom munnens slimhinner. Vi tenker likevel ikke at det er sannsynlig at din sønn hadde dødd, men dette er jo ikke noe vi kan være sikre på. Det vi vet er at om han hadde fått i seg en stor dose så ville han ha reagert på det fort. Det er ikke slik at han kan få reaksjoner lenge etter at han fått i seg stoffet.