Alkoholproblemer

Eg har ein som har store Problemer .han drikker kver dag i 4 veke i strekk.Eg er dritt lei av han når han drikker kver dag.kva skal eg gjøre med han.  Eg er samboaren hanes (redigert).

Mann, 57 år fra Sogn og Fjordane
Vi forstår at du synes det er vanskelig når din samboer drikker mer enn du er komfortabel med. Dessverre er det ikke så mye du kan gjøre for å få han til å drikke mindre annet enn  å prate med han. Hvis han ikke mottakelig for det du sier bør du kanskje tenke nøye over hvordan du ønsker å ha det i livet ditt, og om forholdet deres er forenelig med det. Vi har dessverre ikke mulighet til å ringe han, hos oss er anonymitet og frivillighet en forutsetning for at vi kan snakke med noen. Men du må gjerne oppfordre han til å ringe oss, eller du kan ringe selv hvis du ønsker å prate med noen om din situasjon. Vi har åpent hver dag mellom 11-19.