Prosjekt.

articlesVi holder på med Narkotika som et prosjekt på skolen, og vi lurer veldig mye på om hvordan nedbrytningen og bivirkningene til narkotika? Takk på forhånd.

Mann, 14 år fra Rogaland
Vi er litt usikre på hva dere mener med dette spørsmålet. Først og fremst: «narkotika» er en samlebetegnelse på veldig mange ulike stoffer. «Narkotika» betyr bare at stoffet står på narkotikalista. Ulike rusmidler brytes ned på ulike måter. Hvis dere skal skrive om alle stoffene som kalles narkotika, hvordan de brytes ned, og hvilke bivirkninger de har, da blir det en stor bok!
Her er noen tips. Velg ett rusmiddel. Skriv om hvilke bivirkninger osv. som gjelder for dette stoffet, hvordan det brytes ned osv. Eller dere kan velge to rusmidler og sammenlikne. Lenkene under kan hjelpe: